Danas ćemo se pozabaviti jednim od najintrigantnijih aspekata ljudske interakcije, a to je feedback. Ako ste kao ja, verovatno ste doživeli tu mešavinu osećanja kada neko izrazi svoje mišljenje o vašem radu.
Da li će to biti feedback u vidu pohvale koja nas diže u nebesa ili kritike koja nas tera da se prekrijemo jastukom preko glave? Hajde da istražimo!
Zamislite da sedite u kancelariji, radite svoj posao, a onda – bum! – dobijete gomilu kritika bez ikakvog konkretnog objašnjenja. To je kao da vam neko servira salatu bez ikakvog preliva. Šta ćete uraditi? Odbaciti to i otići po burek ili probati da razumete šta se dešava? Naravno, izbor je vaš, ali znajte da preterana kritika često dovodi do „puno buke, a malo rezultata“.
Sada zamislite da dobijete feedback kao savet ili sugestiju o tome kako možete postati bolji u nečemu što radite. To je kao da otvorite poklon koji vam je neko dao – nikada ne znate šta se krije unutra, ali uvek može biti nešto korisno! Konstruktivni feedback je kao taj poklon – možda nije uvek ono što ste očekivali, ali vam može pomoći da postanete još veštiji u onome što radite.
Kako da preživimo tu kritiku i dramu koju izaziva u nama?
Evo nekoliko saveta: Kada vam neko pruži kritiku radi same kritike, zakažite sastanak sa sobom, napravite šolju kafe i razmislite o stvarima koje volite kod sebe. A kada dobijete konstruktivni feedback, otvorite taj poklon, prihvatite ga sa osmehom i zahvalnošću, jer svaki komad povratne informacije može biti prilika za rast.
Ako želimo da dobijemo konstruktivni feedback, moramo biti spremni i da ga pružimo drugima. Umesto da koristimo mačeve kao reči, možemo im ponuditi štitove koji će ih zaštititi od negativnosti. Evo nekoliko saveta kako da to postignemo:
- Budite iskreni, ali taktični: Kada pružate feedback, budite iskreni u svojim komentarima, ali izrazite ih na taktičan način kako biste izbegli povredu ili uvredu.
- Fokusirajte se na ponašanje, ne na osobu: Umesto da napadate ličnost, fokusirajte se na određeno ponašanje ili rezultat koji želite da se promeni.
- Pružite konkretne smernice za poboljšanje: Umesto da ostavljate osobu u magli, ponudite jasne i konkretne savete ili korake koje mogu preduzeti kako bi unapredili svoj rad.
- Budite podrška, ne samo kritika: Pored konstruktivne kritike, pružite i podršku osobama tako što ćete ih podsticati i ohrabrivati da nastave sa svojim naporima.
- Pokažite empatiju: Pokušajte da razumete situaciju ili perspektivu osobe kojoj pružate kritiku i budite empatični prema njihovim osećanjima.
Pametno davanje konstruktivnog feedback-a može promeniti igru i omogućiti nam da izgradimo pozitivne odnose sa svojim kolegama, prijateljima i voljenima.
Dakle, dragi čitaoci, feedback može biti poput mača ili dara – ima svoje dobre i loše strane. Ali ključ je u tome kako ga prihvatiti i iskoristiti ga na način koji vam koristi. Nemojte dozvoliti da vas negativne reakcije obeshrabre ili da vas prevelika euforija obuzme. Umesto toga, nađite ravnotežu između njih i živite život s pozitivnim stavom, spremni na izazove koji dolaze. Jer, na kraju krajeva, kritika je samo jedan od načina kako da uvidite sopstvene greške i radite na njima jer bez grešaka nema učenja a bez učenja nema razvoja.
Ako vas je ova tema o feedback-u zaintrigirala i želite da naučite više o umetnosti komunikacije u izazovnim situacijama, pridružite nam se na našem treningu!
Prijavite se za naš trening komunikacije u izazovnim situacijama na našem sajtu i budite deo interaktivne radionice gde ćemo, između ostalog, istražiti tehnike za konstruktivno davanje i prihvatanje feedback-a. Učesnici će imati priliku da nauče kako da efikasno primene principe konstruktivne komunikacije u različitim kontekstima, bilo da se radi o profesionalnim odnosima, timskom radu ili svakodnevnim interakcijama.
Naš trening će vam pružiti priliku da razvijete veštine za pružanje konstruktivnog feedback-a drugima, što može biti ključno za unapređenje međuljudskih odnosa u svakom okruženju.
Učestvujući u ovom treningu, dobićete priliku da:
- Razumete važnost konstruktivnog feedback-a i kako on može doprineti ličnom i profesionalnom razvoju.
- Naučite kako pravilno prihvatiti feedback bez negativnih reakcija i kako ga koristiti kao motivaciju za poboljšanje.
- Razvijete veštine komunikacije koje će vam pomoći da izgradite pozitivne odnose sa kolegama i prijateljima.
- Stvorite atmosferu podrške i saradnje u svom okruženju kroz efikasnu razmenu feedback-a i mnogih drugih alata.
Osim toga, fokusiraćemo se na asertivne tehnike koje su neophodne za kreiranje konstruktivnog feedback-a. Biti asertivan znači izražavati svoje potrebe, stavove i mišljenja na jasan, ali i poštovan način. Naš trening će vam pomoći da razvijete ove veštine i primenite ih u svakodnevnim situacijama kako biste ostvarili uspešniju i efikasniju komunikaciju.
Naučite kako da koristite asertivne tehnike u davanju i prihvatanju feedback-a. Veštine asertivne komunikacije su ključne za izgradnju poverenja i efikasnih odnosa sa kolegama, saradnicima i drugima u okruženju. Naučite kako da se izražavate direktno, ali uvažavajući druge, čime ćete olakšati konstruktivnu razmenu mišljenja i podstaknuti produktivnost.
Prijavite se i započnite svoje putovanje ka uspešnijoj komunikaciji i izgradnji boljih odnosa u svom profesionalnom i ličnom životu. Ne propustite priliku da unapredite svoje veštine komunikacije i postanete efikasniji u rešavanju izazova koji se javljaju u svakodnevnom životu. Vaša sposobnost da se nosite sa izazovima i izgradite uspešne odnose počinje ovde. Vidimo se na treningu!
Kliknite ovde da biste saznali više.
Psiholog i psihoterapeut pod supervizijom